Dansk designbrand: Nu med nyt centralt udstillingsvindue i Stockholm
Normann Copenhagen har så meget fart på kontraktsalget i Sverige og særligt i hovedstaden Stockholm, at der nu åbner et kontrakt-showroom for designhusets professionelle kunder i Sverige.
Det nye showroom får et stort vindue ud mod Hornsgatan i den centrale bydel Södermalm. Tæt på Zinkensdamm tunnelbanestation.
Lokalerne bliver klar 24. august til at tage imod indretningsarkitekter og indkøbere.
- Det er svært at komme slæbende med en sofa eller en lænestol, så det er en alle tiders løsning, der hjælper vores sælger i Sverige. Der foregår meget i Stockholm for tiden. Og også i resten af Sverige, siger Normann Copenhagens adm. direktør Poul Madsen.
Det bliver ikke en søsterbutik til flagskibsbutikken på Trianglen i København, hvor det almindelige publikum får adgang fra gaden, men lokalernes synlighed vil bidrage til Normanns branding på en travlt befærdet Stockholmsgade.
Fravalgte messen
Der bliver også sted at mødes, når den årlige Stockholmsmesse finder sted i februar.
- Den har vi fravalgt. Lige som vi har fravalgt næsten alle andre messer. Vi får ikke nok ud af de ressourcer, vi bruger på messerne. Alle i organisationen er involveret hver gang. Og så tror vi, at det behov for at møde kunden efterhånden er outdated.
I 2018 deltager Normann Copenhagen i den årlige Salone del Mobile i Milano og på kontraktmøbelmessen Orgatech i Köln.
At vokse på kontraktmarkedet fylder netop meget i tiden. Tidligere i år landede Normann Copenhagen en aftale med Allsteel, som distribuerer Normanns møbler på det amerikanske kontaktmarked.
- Det har vi også meget fokus på nu. At det kommer til at fungere bedst muligt, fortæller Poul Madsen.